کاریابی ها چقدر وام کرونا گرفتند؟

  • 1399/08/15 18:56:11
  • 0 نظر
  • 436
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 269384

به گزارش فبنا، پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا از جمله سیاست های وزارت کار در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است و بر این اساس 14 رسته شغلی منتخب که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی بودند، برای استفاده از تسهیلات مذکور به سامانه کارا مراجعه و مراحل ثبت نام خود را دنبال کردند.

به موجب تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و کارگروه مبارزه با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، زیر رسته فعالیتهای مجتمع های آموزشی و اشتغال و کاریابی ها جزو کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا ​انتخاب شدند.

تاکنون 99 دفتر کاریابی با اشتغال 382 نفر از تسهیلات حمایتی کرونا بهره مند شده و مبلغ  59 میلیارد ریال تسهیلات به آنها پرداخت شده است.

در این راستا طی هماهنگی به عمل آمده با کانون انجمن های صنفی دفاتر کاریابی غیردولتی امکان حمایت و پشتیبانی از دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های غیردولتی در قالب بهره مندی این دفاتر از تسهیلات بانکی به وجود آمد.

طبق گزارش وضعیت تسهیلات پرداخت شده به دفاتر و مراکز کاریابی آسیب دیده از کرونا، 150 دفتر کاریابی با اشتغال 545 نفر موفق به ثبت نام در سامانه کارا شدند که از این تعداد تاکنون 99 دفتر کاریابی با اشتغال 382 نفر از تسهیلات حمایتی کرونا بهره مند شدند.میزان وام پرداختی به این کاریابی ها 59 میلیارد ریال بوده است.

برابر اعلام مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی تا پایان روز 28 مهرماه بیش از 331 هزار نفر از متقاضیان تسهیلات ویژه دولت برای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا و صاحبان مشاغل و بنگاه‌ها، موفق به دریافت وام کرونا شدند.

میزان پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا از سوی بانکها به کسب و کارها، جمعا 6200 میلیارد تومان بوده که از این میزان 1300 میلیارد تومان به شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقلی اختصاص یافته و حدود 4900 میلیارد تومان مابقی نیز به رسته‌های 14 گانه شغلی که آسیب بیشتری از کرونا دیدند اختصاص یافته است.

به گزارش فبنا،  طی یک ماه گذشته پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به کسب و کارهای آسیب دیده بیش از 50 درصد رشد داشته و به طور متوسط روزانه بیش از 2500 درخواست وام در سامانه کارا به ثبت رسیده است.

نظرات
  • 0 نظر