کمبود قطعات چینی، خودروساز آمریکایی را به دردسر انداخت

  • 1399/11/18 08:34:24
  • 0 نظر
  • 251
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 304558

به گزارش فبنا، به نقل از اسپوتنیک، کمبود قطعات الکترونیکی ساخت چین که در ساخت محصولات جنرال موتورز به کار می رود احتمالا باعث خواهد شد تا این خودروساز مجبور به تعطیلی دو خط تولید خود در ایالت های کانزاس و نیو مکزیکو شود. طبق اعلام جنرال موتورز کمبود قطعه ای وارداتی از چین باعث ایجاد وقفه در خط تولید این شرکت شده است.  

شرکت خودروسازی جنرال موتورز اعلام کرد که به خاطر نبود قطعات الکترونیکی شاهد اخلال در تولید خودرو هستیم. میزان تولیدات این شرکت در کارخانه کره جنوبی نیز احتمالا به نصف مقدار فعلی کاهش پیدا خواهد کرد.  

علاوه بر جنرال موتورز، دیگر خودروساز مطرح آمریکایی یعنی فورد نیز اعلام کرده بود کمبود قطعه باعث ایجاد اخلال در خطوط تولید این شرکت در نقاط مختلف آمریکا شده است. آمریکا تهدید کرده است شرکت سینیک که یکی از بزرگ ترین قطعه سازان چینی است را تحریم خواهد کرد که در صورت عملی شدن این تهدید انتظار می رود بحران قطعه سازی در صنعت خودرویی آمریکا تشدید شود.

بخش بزرگی از قطعات و تجهیزات الکترونیکی در جهان در دو کشور چین و تایوان تولید می شود و با توجه به تحریم های وضع شده در دوره دونالد ترامپ، شرکت های خودرویی آمریکایی برای وارد کردن قطعه از چین باید از وزارت بازرگانی مجوز مخصوصی را دریافت کنند که این فرآیند طولانی و هزینه بر است.  

یک تولیدکننده قطعات الکترونیکی آمریکایی با تایید بحران قطعه سازی گفت: ما با حداکثر ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستیم تا به نیاز مشتریان پاسخ دهیم اما احتمالا تا 6 ماه آینده نیز شاهد ادامه کمبود قطعه در کشور خواهیم بود.  

پیش از این موسسه آی اچ اس مارکت در گزارشی اعلام کرده بود کمبود قطعه باعث کاهش تولید 672 هزار دستگاه در سراسر جهان طی سه ماه نخست امسال خواهد شد. به گفته این موسسه با تداوم روند کنونی حجم تولید خودرو در سال جاری یک میلیون دستگاه کاهش پیدا خواهد کرد.  

نظرات
  • 0 نظر