بیش از 6 میلیون مرزنشین کارت الکترونیک دارند

کاهش ظرفیت تعاونی مرزنشینان در سالهای گذشته

  • 1399/10/28 20:24:02
  • 0 نظر
  • 237
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 300879
به گزارش فبنا، یاسر فیضی ـ در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: طی هفته های اخیر جلسه ای میان اتاق تعاون ایران و وزارت صنعت، معدن وتجارت برگزار و در این جلسه پیشنهاد شد تا کارت های الکترونیک مرزنشینان به دلیل عدم استفاده در سال های گذشته به مدت دو سال تمدید شود که این پیشنهاد در دست بررسی است و در صورت تایید کارتهای الکترونیک اعضای مرزنشینان بدون مراجعه و به طور خودکار دو سال تمدید می شود.

کاهش ظرفیت تعاونی های مرزنشین در سالهای گذشته 

وی با اشاره به کاهش خدمات ارائه شده به مرزنشینان از سال 1396، گفت: متاسفانه کاهش معافیتهای گمرکی و تغییر اقلام مرزنشینان باعث شد تا ظرفیت تعاونی های مرزنشین هم کاهش یابد. حذف امتیاز ارز ترجیحی 4200 تومانی و ارز نیمایی نیز مشکلاتی را برای مرزنشینان ایجاد کرد، در نتیجه وقتی مرزنشینان خدماتی دریافت نکردند رغبتی هم به دریافت کارت الکترونیک نشان ندادند.

رئیس کمیسیون مرزنشینان اتاق تعاون گفت: اگر چه توانستیم معافیتهایی که از سال 1395 برای مرزنشیان حذف شده بود مجدد پس بگیریم ولی در مقایسه با ارز ترجیحی و نیمایی که به کالاهای اساسی تخصیص داده می شد، قابل توجه نیست.

ثبت نام بیش از 6 میلیون مرزنشین در سامانه مدیریت مرزنشینان

فیضی با بیان اینکه کارتهای الکترونیک مرزنشینان هر سه سال باید تمدید شود، گفت:در سه سال گذشته تعاونی های مرزنشینان، خدمات قابل توجهی دریافت نکردند و بر همین اساس انگیزه ای برای تمدید کارتهایشان نداشتند ولی اکنون که بحث تمدید دو ساله کارتهای الکترونیک مطرح می شود باید مجدد احراز هویت شوند، در حالی که بیش از 6 میلیون و 800 هزار نفر از مرزنشیان در سامانه یکپارچه مدیریت مرزنشینان ثبت نام کرده و دارای کارتهای الکترونیک مرزنشینی هستند.

وی تصریح کرد: برای تمدید هر دوره کارت‌های الکترونیک مرزنشینان باید مبلغی به حساب یک شرکت خصوصی طرف قرارداد با وزارت صمت واریز می شد و برای صدور کارتهای الکترونیک، احراز هویت مرزنشینان و سکونت آنها در مناطق مرزی کافی بود.

به گفته رئیس کمیسیون مرزنشینان اتاق تعاون، در حال حاضر افراد در مناطق روستایی و مرزی برای احراز هویت و محل سکونت خود باید خانه و زندگی را رها کرده و به شهرها و دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند که این مساله باعث تحمیل هزینه می شود در صورتی که همان احراز هویت سالهای قبل مرزنشینان معتبر است.

نظرات
  • 0 نظر