یک مقام مسئول:

قیمت فعلی گندم به تولید ضربه می زند

  • 1400/01/20 23:17:00
  • 0 نظر
  • 369
  • منبع : مهر
  • کد خبر : 324317

به گزارش فبنا، به نقل از صدا و سیما، محمد بازرگان گفت: در حال حاضر قیمت گندم از جو و ذرت پایین‌تر بوده و تولید این محصول صرفه اقتصادی خود را برای کشاورزان از دست داده است.

وی تاکید کرد: با ادامه روند فعلی، تولید دچار چالش می‌شود و دولت مجبور خواهد شد که چندین میلیون تن گندم وارد کشور کند.

بازرگان با بیان اینکه پنجمین جلسه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی دوشنبه 23 فروردین با دعوت وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رئیس شورای قیمت گذاری تشکیل می‌شود تصریح کرد: دستور کار این جلسه، رسیدگی به قیمت گندم است و امیدواریم در این جلسه نتایج مناسبی در خصوص اصلاح قیمت این محصول حاصل شود.

وی افزود: چند روز گذشته شاهد آن بودیم که کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و در رأس آن رئیس کمیسیون و همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی آقای قالیباف و نمایندگان مردم چندین بار به دولت و به وزیر جهاد کشاورزی تذکر دادند که زیر بار فشار دولت و دستور رئیس‌جمهور مبنی بر طرح موضوع و تصمیم با شورای اقتصاد نرود چرا که شورای قیمت گذاری، تصمیم گیرنده نهایی قیمت خرید تضمینی گندم است.

بازرگان ادامه داد: با توجه به اینکه قیمت گندم در کشورهای همسایه بیش از 10 هزار تومان می‌باشد منطقی است که دولت با تغییر قیمت گندم از طریق شورای قیمت گذاری با حضور نمایندگان کشاورزان موافقت کند، چرا که در غیر این صورت دولت مجبور به واردات 12 میلیون تن گندم با قیمت بیش از 10 هزار تومان خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم در جلسه دوشنبه 23 فروردین این شورا با تغییر قیمت 4000 تومانی به قیمت منطقی این مشکل را حل کنند، پیش از این نظر کارشناسی نظام صنفی کشاورزی کشور در خصوص گندم، قیمت 6,000 تومان اعلام شده است که در این شورا در مورد آن بحث خواهد شد و امیدواریم با حمایت وزیر جهاد کشاورزی همچون قیمت دیگر محصولاتی که در 4 جلسه گذشته تعیین شد، برای قیمت گندم هم مبلغ منطقی اعلام شود.

مشاور نظام صنفی کشاورزی تصریح کرد: قوت غالب جامعه نان بوده و قیمت گندم تأثیرگذارترین موضوع در شرایط امنیت غذایی کشور در سال 1400 با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط اقتصادی مردم خواهد بود و چشم کشاورزان به دست اعضای این شورا ست که امیدواریم برای گندم قیمت منطقی در نظر گرفته شود.

نظرات
  • 0 نظر