200 میلیارد دلار کمک کرونایی در آمریکا به دست کلاهبرداران رسید

  • 1399/12/26 18:32:44
  • 0 نظر
  • 306
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 321415
- اخبار اقتصادی -

به گزارش فبنا، به نقل از یاهو مانی، بر اساس برآوردهای جدید، بخش قابل توجهی از کمک‌های کرونایی دولت آمریکا تحت عنوان بیمه بیکاری به جای آنکه به حساب بیکاران این کشور واریز شود به دست کلاهبرداران رسیده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

به گفته سرویس امنیتی رایانه ای ID.me  که در 19 ایالت آمریکا فعالیت دارد و 75 درصد از کل جمعیت را برای تأیید هویت شاغلین پوشش می دهد، بیش از 200 میلیارد دلار از مزایای بیکاری توزیع شده در طی همه گیری ممکن است به حساب دزدان واریز شده باشد.

این رقم بیش از سه برابر تخمین رسمی دولت یعنی 63 میلیارد دلاری است که بر اساس 10 درصد میزان کلاهبرداری قبل از همه گیری محاسبه شده است.

بلیک هال، مدیر عامل و بنیانگذار ID.me ، به یاهو مانی گفت: سطح تقلب واقعاً بی سابقه است. محرک اقتصادی اصلی برنامه PUA  بوده است ... مجرمان با استفاده از این برنامه اساساً هر آمریکایی و هویتش را هدف قرار داده اند.

بایدن بسته کمک کرونایی به ارزش 1.9 تریلیون دلار را امضا کرد
دولت آمریکا کمک کرونایی 1400 دلاری را به حساب بانکی مردم واریز کرد

بر اساس داده های ID.me ، حداکثر 30 درصد ادعاهای صورت گرفته برای دریافت کمک های بیکاری سراسری (PUA) ، برنامه ای که مزایایی را برای مشاغل آزاد و پیمانکاران فراهم می کند، جعلی است.

در این گزارش آمده است: حدود 20 درصد از این کلاهبرداری ها مربوط به سوء استفاده از داده های شخصی است، تا 10 درصد مربوط به مهندسی اجتماعی و 2.5 درصد مربوط به همسان سازی چهره است، حالتی که یک مجرم سعی می کند از ماسک، فیلم یا تصویر قربانی استفاده کند.

انتهای پیام/

 

نظرات
  • 0 نظر