وعده بایدن برای برقی کردن ناوگان خودروهای دولتی آمریکا

  • 1399/11/08 08:40:41
  • 0 نظر
  • 236
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 302872
- اخبار اقتصادی -

به گزارش فبنا، به نقل از رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه وعده داد که ناوگان خودروهای دولتی را که شامل تقریباً 650 هزار دستگاه می شود، با مدل های الکتریکی جایگزین کند چرا که دولت جدید این کشور تمرکز خود را به سمت انرژی پاک معطوف کرده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بایدن روز دوشنبه گفت: دولت فدرال ناوگان بسیار بزرگی از وسایل نقلیه در اختیار دارد که ما قصد داریم آنها را با وسایل نقلیه الکتریکی پاک که همین جا توسط کارگران آمریکایی ساخته شده، عوض کنیم.

بایدن همچنین از قوانینی انتقاد کرد که اجازه می دهند خودروها هنگام خرید توسط دولت آمریکا، ساخت این کشور در نظر گرفته شوند حتی اگر اجزای اصلی آنها غیر آمریکایی باشند.

وی تأکید کرد که "روزنه های" قانونی را که اجازه می دهند قطعات اصلی مانند موتور، بدنه و شیشه برای خودروهای دارای مارک ساخت آمریکا در خارج از این کشور تولید شود، خواهد بست.

اپل و هیوندای تولید خودروهای برقی بدون راننده را در سال 2024 شروع می‌کنند
فروش خودروهای برقی در نروژ از خودروهای بنزینی بیشتر شد

کاخ سفید بلافاصله به سوالات مربوط به اینکه بایدن در چه دوره ای قصد جایگزینی خودروهای فعلی را دارد، پاسخ نداد. جایگزینی این ناوگان ممکن است 20 میلیارد دلار یا حتی بیشتر هزینه داشته باشد.

دستور اجرایی بایدن برای "خرید اجناس آمریکایی" که روز دوشنبه امضا شد، خرید وسایل نقلیه الکتریکی را اجبار نمی کند.

طبق گزارش اداره خدمات دولتی آمریکا، تا سال 2019، دولت این کشور دارای 645 هزار خودرو بود که 4.5 میلیارد مایل را با مصرف 375 میلیون گالن بنزین و سوخت دیزل طی کردند.

انتهای پیام/

نظرات
  • 0 نظر