رییس سازمان حمایت:

تولید ماسک پارچه ای افزایش می یابد

  • 1399/07/20 10:53:21
  • 0 نظر
  • 279
  • منبع : مهر
  • کد خبر : 244809

به گزارش فبنا، به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عباس تابش با اعلام اینکه ظرفیت تولید ماسک پارچه‌ای از سوی اصناف افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: بر این اساس نگرانی از بابت تأمین کالا در سطح عرضه و نیاز مردم وجود ندارد.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: در شرایط خاصی قرار داریم و این شرایط نیاز به اتخاذ تصمیمات ویژه دارد، لذا امیدوارم بتوانیم با همکاری تمامی واحدهای تولیدی و نهادهای مرتبط، با افزایش ظرفیت تولید، به راحتی ماسک‌های پارچه‌ای را در دسترس عموم مردم قرار دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت تأمین ماسک ارزان قیمت و مناسب برای کلیه اقشار مختلف جامعه، به ویژه برای جامعه هدف سازمان بهزیستی و کمیته امداد، جلسه‌ای با حضور نمایندگانی از بسیج اصناف، کمیته امداد، بازرسی نهاد ریاست جمهوری، اتحادیه تولید و فروش پوشاک و دیگر دستگاه‌های مرتبط در محل این سازمان برگزار شد.

تابش افزود: در این جلسه پیشنهاد شد تا ماسک‌هایی با استانداردهای مورد تأیید مراجع ذیصلاح و با قابلیت استفاده زمانی چند برابر، تولید و در اختیار اقشار کم درآمد جامعه قرار گیرد.

وی با ارائه توضیحاتی در مورد مواد به کار رفته در ساخت این ماسک‌ها، تصریح کرد: با اتخاذ تمهیدات لازم مقرر شد برای مقابله با ویروس کرونا ماسک‌های پارچه‌ای تولید شود که لایه داخلی یا همون مت بلون آن قابل تعویض و بدنه آن قابل شستشو و حتماً مورد تأیید وزارت بهداشت باشد.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه عرضه فراوان ماسک‌های پارچه‌ای و قابل شستشو که مورد تأیید وزارت بهداشت نیز باشند می‌تواند موجب کاهش هزینه خانوارها شود، گفت: نمونه کارهای تولیدی از ماسک پارچه‌ای جدید با رعایت استانداردهای لازم حداکثر تا هفته آینده تهیه، ارائه و استعلام‌های فنی لازم در خصوص میزان ایمنی و استاندارد بودن پارچه‌های مذکور و نحوه استفاده از آن از سازمان غذا و دارو، معاونت امور صنایع وزارت صمت، سازمان انرژی اتمی و دیگر سازمان‌های متولی این امر اخذ شود.

نظرات
  • 0 نظر