در گفت وگو با ایسنا اعلام شد

برخورد جدی با تخلفات کرونایی در اتوبوس

  • 1399/11/24 21:16:28
  • 0 نظر
  • 270
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 305749

به گزارش فبنا، روز گذشته ویدیویی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که اتوبوس تهران-قزوین بدون در نظر گرفتن پروتکل های بهداشتی پر از مسافر در حال حرکت بود.

البته براساس ابلاغیه های ستاد ملی مقابله با کرونا در اتوبوس های بین شهری باید فاصله گذاری اجتماعی رعایت شده و برای هر صندلی که کنار پنجره قرار دارد مسافر پذیرش شود و بسته های بهداشتی مانند ماسک در اختیار مسافران قرار گیرد.

در این راستا داریوش باقرجوان، مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در پاسخ به این سوال ایسنا که چه برخوردی با این تخلفات کرونایی در اتوبوسهای بین شهری صورت خواهد گرفت، گفت: اگر راننده عامل بروز تخلف باشد با او به شدت برخورد خواهیم کرد و در کمیسیون ماده 14 توقف فعالیت او را ابلاغ می کنیم. همچنین اگر مالک در این زمینه مقصر باشد و به راننده اصرار کرده باشد که مسافران اتوبوس را پر کند با مالک اتوبوس نیز برخورد جدی خواهیم کرد که مانند شرکت حمل و نقل این برخوردها حتی تا توقف فعالیت آنها پیش خواهد رفت.

وی افزود: البته براساس نظارت و ارزیابی های صورت گرفته مستمر، در کمتر از سه درصد سفرهای جاده ای با اتوبوس های بین شهری تخلفات کرونایی این چنینی مشاهده می شود و اتفاق می افتد که به صورت جدی با آن ها برخورد می کنیم و در بسیاری از موارد شاهد اصلاح این رویه توسط راننده، مالک و شرکت حمل و نقلی هستیم.

باقرجوان همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مردم در مواجهه با چنین تخلفاتی چه رفتاری باید انجام دهند گفت: هر یک از شهروندان در هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بین شهری مانند اتوبوس اگر شاهد تخلفات کرونایی بودند نه تنها باید از آن وسیله نقلیه پیاده شوند بلکه می توانند با گرفتن عکس یا فیلمی کوتاه آن را در اختیار ناظران قرار دهند تا با متخلفان برخورد کنیم و می توانند از طریق سامانه 141 تخلفات موجود را گزارش کنند.

نظرات
  • 0 نظر