یک مسئول خبر داد:

پرداخت مقرری بیمه بیکاری کرونا به 670 هزار نفر در کشور

  • 1399/12/02 08:05:47
  • 0 نظر
  • 236
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 307052
به گزارش فبنا، مسعود بابایی در جلسه پیگیری مشکلات شرکت عظیم خودرو و کارخانه سیلیکون متال شهرستان بروجرد که یکم اسفندماه در دفتر مقصودی نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود، اظهار کرد: تبعات ناشی از کرونا در حوزه کسب و کار خسارت‌هایی را وارد کرد که با شیوع بیماری در کشور 730 هزار نفر از بیمه‌شدگان شغل خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: از این تعداد 670 هزار نفر مقرری دریافت کردند و 62 هزار نفر با 92 میلیارد تومان هنوز موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند که می‌طلبد پرداخت این تسهیلات تسریع شود.

بابایی تصریح کرد: از ابتدای خردادماه 220 هزار نفر به دلیل کرونا بیکار شدند که 110 هزار نفر مقرری دریافت کرده و در مجموع 160 هزار نفر تعیین تکلیف شدند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور بیان کرد: 114 هزار نفر با درخواست‌هایشان موافقت نشده که برای رفع نقص ارجاع داده شدند.

وی با اشاره به واحدهای مشکل‌دار تولیدی در کشور خاطرنشان کرد: تا پایان آذرماه 1021 واحد تولیدی مشکل‌دار با 113 هزار و 990 کارگر در کشور شناسایی شدند که از این تعداد 180 واحد با 35 هزار نفر شاغل واحدهای بحرانی هستند.

بابایی بیان کرد: در لرستان 32 واحد تولیدی مشکل‌دارند و دو واحد بحرانی شناسایی شد که پیگیری‌ها برای رفع مشکل این واحدها در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور ادامه داد: یکی از واحدهای تولیدی شرکت عظیم خودرو است که مشکلات این شرکت به‌گونه‌ای که واحد تعطیل شده و با توجه به این‌که 150 نفر در آنجا مشغول به فعالیت هستند ولی تولیدی عملاً صورت نمی‌گیرد و نگرانی وجود دارد که در صورت ادامه این روند منتهی به تعطیلی کامل واحد شود.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های استاندار لرستان ظرف یک هفته نتیجه نهایی از طریق استان به ما اعلام می‌شود و اگر قابلیت حل‌وفصل وجود داشته باشد در سطح استان انجام و اگر نیاز به اخذ مصوبه کشوری باشد از کانال استان اعلام کنند تا پیگیری شود.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور اضافه کرد: شرکت سیلیکون متال یکی از شرکت‌های ویژه است و با توجه به درصد خلوص سیلیسی که دارد و این پتانسیل در شهرستان است، پیگیری‌هایی صورت گرفته که تاکنون 900 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته ولی الان ضرورت تزریق 200 میلیارد بابت سرمایه ثابت و برای راه‌اندازی فاز اول نیاز است که با اعلام شرکت و تعیین بانک عامل در سطح ملی پیگیری می‌کنیم.

نظرات
  • 0 نظر