معاون وزیر راه:

20 میلیون ایرانی در بافت فرسوده زندگی می‌کنند

  • 1399/09/17 20:53:39
  • 0 نظر
  • 247
  • منبع : مهر
  • کد خبر : 275942

به گزارش فبنا، مهدی عبوری عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل مجموعه تاریخی کارخانه کبریت زنجان، در خصوص میزان بافت‌های فرسوده در سطح کشور، گفت: بیش از 148 هزار هکتار بافت فرسوده، سکونتگاه غیر رسمی و ناکار آمد در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه 790 پروژه جاری با یک هزار میلیارد تومان به طور مستقیم از طرف وزارت راه و شهرسازی بر این امر پیش بینی شده و12 هزار میلیارد تومان هم از محل اقدام مشترک با همکاری ادارات تابعه دولت و شهرداری‌ها دولت در دست اقدام داریم، افزود: 20 میلیون نفر در سطح کشور در بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیر رسمی، ناکار آمد و تاریخی زندگی می‌کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، بر لزوم توسعه خدمات زیر بنایی و روبنایی در مناطق بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی تاکید کرد و گفت: مشوق‌های نوسازی بافت‌های فرسوده مورد تاکید است.

عبوری تاکید کرد: با هماهنگی شهرداری صدور پروانه در بافت‌های فرسوده تا 100 درصد و همچنین هزینه‌های نظام مهندسی هم تا 50 درصد رایگان است.

وی با بیان اینکه سالانه 270 محله بافت فرسوده طی 10 سال طی نوسازی خواهد شد، گفت: در طی 10 سال دو هزار و 700 محله بافت فرسوده در کشور نوسازی و ساماندهی خواهد شد.

معاون وزیر راه با بیان اینکه مشوق‌های برای بهسازی بناهای موجود در بافت فرسوده به مالکیت پرداخت می‌شود، گفت: این تسهیلات در سراسر کشور متفاوت است و در کلانشهرها و مراکز استان‌ها و شهرهای زیر 200 هزار نفر، میزان تسهیلات متفاوت است.

عبوری گفت: در بازآفرینی شهری، دولت به دو صورت نوسازی بافت‌ها را توسط خود مالکی و انبوه سازی در دست اقدام دارد.

نظرات
  • 0 نظر