تولید واکسن روسی به زودی در برزیل آغاز می‌شود

  • 1399/10/21 11:04:38
  • 0 نظر
  • 291
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 291798
- اخبار اقتصادی -

به گزارش فبنا، سرویس مطبوعاتی شرکت دارویی "یونیائو کوئیمیکا" Uniao Quimica، یکی از شرکای صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیهRDIF ، به خبرگزاری تاس گفت: تولید واکسن روسی کرونا موسوم به "اسپوتنیک وی" Sputnik V در برزیل در آینده نزدیک آغاز می شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این شرکت برزیلی گفت: پس از آنکه مواد اولیه از روسیه دیروز (6 ژانویه) وارد شد، یونیائو کوئیمیکا تولید واکسن را طی چند روز آینده در چارچوب (توافقات) انتقال فناوری با صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه آغاز خواهد کرد.

شرکت دارویی یونیائو کوئیمیکا روز چهارشنبه گزارش داد که مواد سلولی برای تولید این واکسن وارد برازیلیا، پایتخت این کشور شده است.

سرویس مطبوعاتی این شرکت همچنین اعلام کرد که قرار است هفته آینده گفتگوها در مسکو در مورد تولید "تعداد قابل توجهی از دوزهای واکسن اسپوتنیک وی" در برزیل از اوایل ژانویه انجام شود.

این شرکت با اشاره به عدم امکان افشای تمام جنبه های فنی و تحقیقاتی به دلیل تعهدات قراردادی، خاطرنشان کرد: ما در حال برنامه ریزی برای ارسال تحقیقات اضطراری در چند روز آینده هستیم زیرا شیوع بیشتر این بیماری همه گیر همه طرفها را ملزم به اقدام سریع می کند.

ونزوئلا واکسن روسی "اسپوتنیک" را خریداری کرد
آغاز واکسیناسیون گسترده با واکسن روسی "اسپوتنیک" در آرژانتین

اواخر ماه دسامبر، یونیائو کوئیمیکا به آژانس تنظیم مقررات بهداشتی برزیلANVISA  درخواست مجوز برای انجام آزمایشات بالینی فاز سه واکسن روسی در این کشور را داد. این پیش شرط ثبت هر دارویی در برزیل است.

در همان زمان گزارش شد که تولید اسپوتنیک وی در ژانویه 2021 در کارخانه های یونیائو کوئیمیکا در برازیلیا و گوارولوس آغاز می شود.

انتهای پیام/

 

نظرات
  • 0 نظر