قیمت جهانی طلا امروز 1398/03/06

  • 1398/03/06 17:51:17
  • 0 نظر
  • 1010
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 25653
- اخبار اقتصادی -

به گزارش فبنا، به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها از طولانی تر شدن جنگ تجاری بین آمریکا و چین موجب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز به بالاترین رقم بیش از یک هفته گذشته رسید، اما انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا و احتمال کاهش نرخ بهره مانع از رشد بیشتر قیمت ها شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1286 دلار و 21 سنت رسید. اوایل امروز قیمت فلز زرد به بالاترین رقم از 17 می یعنی 1287 دلار و 32 سنت رسیده بود.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.2 درصد افزایش به 1285 دلار و 60 سنت رسید.

بنجامین لو، تحلیلگر بازار طلا در موسسه فیلیپ فیوچرز گفت: «با توجه به کاهش اشتها برای ریسک پذیری در بازارها، قیمت طلا روند کاهشی قبلی را فراموش کرده است... تحریم های آمریکا علیه شرکت هوآوی و بقیه شرکت های چینی موجب تشدید تنش های تجاری بین آمریکا و چین شده است.»

انتشار مجموعه ای از آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا در اواخر هفته گذشته این احتمال را تقویت کرده که طولانی شدن جنگ تجاری میان آمریکا و چین در حال تاثیرگذاری بر اقتصاد آمریکاست و ممکن است فدرال رزرو اقدام به کاهش نرخ بهره نماید.

در آخر هفته گذشته، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر نارضایتی خود از فدرال رزرو را اعلام کرد و گفت سیاست های این بانک مانع از افزایش بیشتر رشد اقتصادی آمریکا شده است.

احساس عدم قطعیت موجود در بازار همچنین پس از آن افزایش یافت که ترزا می نخست وزیر انگلیس روز جمعه اعلام کرد که به دلیل ناکامی در اجرایی کردن برگزیت از سمت خود کناره گیری می کند. استعفای می رقابت بر سر جانشینی وی را به دنبال داشته است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز 98/03/05

انتهای پیام/

نظرات
  • 0 نظر