اخراج کارگران بعد از دریافت تسهیلات ممنوع است

  • 1399/01/16 13:21:04
  • 0 نظر
  • 287
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 167772
- اخبار اقتصادی -

  به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، «حسن روحانی» صبح پنجشنبه،7فروردین در جلسه اقتصادی کرونا اظهار کرد: از امروز محدودیت‌های جدید اعمال می‌شود. نسبت به کسب و کارهایی که صدمه دیدند مشروط به اینکه کارگری را اخراج نکرده باشند تسهیلات ارزان قیمت در اختیارشان می‌گذاریم که برای این کار برنامه‌ریزی می‌شود.

وی گفت:  امروز تصمیمات دیگری را اتخاذ کردیم. اولین تصمیم این بود که نسبت به کسب و کارهایی که صدمه دیدند مشروط بر اینکه کارگری را اخراج نکرده باشند و نکنند، اگر بنگاهی صدمه دیده و کارگری را اخراج نکرده باشد تسهیلات ارزان قیمتی را در اختیار آنها قرار می‌دهیم. در این زمینه  وزارتخانه های صمت و رفاه و بخش اقتصادی دولت، برنامه ریزی و تعیین  و جدول آن را مشخص می‌کنند و در مجموع   75 هزار میلیارد تومان را برای این کار مدنظر قرار دادیم.ان شاءالله بانک مرکزی با همکاری بانکها این اقدام را انجام خواهد داد.

شرط کارگری دولت برای حمایت از کسب و کار آسیب‌دیده از کرونا

 شرط کارگری دولت در حالی بیان شد که این نگرانی وجودداشت که کارفرمایان سودجو بعد از دریافت وام کارگران را اخراج کنند. 

اما حسن روحانی،  رئیس‌جمهور به وزیر کار دستور داده تسهیلات پیش بینی شده برای حمایت از بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا تنها به بنگاه‌هایی اختصاص داده شود که کارگرانشان را از ابتدای اجرای برنامه های کنترلی مقابله با این ویروس اخراج نکرده و اطمینان دهند که بعد از دریافت تسهیلات هم کارگران را اخراج نکنند.

این اعتبار در قالب تسهیلات ارزان با نرخ سود 12درصد و بازپرداخت دو ساله است که در اختیار بنگاه‌های تولیدی و خدماتی قرار می گیرد و آنطور که پیش بینی شده وزارتخانه های صمت، رفاه و بخش اقتصادی دولت، برنامه ریزی‌های لازم را عهده دار شده و بانک مرکزی با همکاری بانک‌ها در این خصوص اقدام خواهد کرد.

 انتهای پیام/

نظرات
  • 0 نظر