تلاش اینستاگرام برای مقابله با محتوای نامناسب

  • 1398/09/27 10:27:33
  • 0 نظر
  • 421
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 128607

به گزارش فبنا، با توجه به محبوبیت و گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی در سراسر جهان در سال های اخیر، بسیاری از کاربران و کارشناسان فعال در حوزه فناوری بر این باورند که متاسفانه هنوز فرهنگ استفاده درست از پلتفرم شبکه های اجتماعی در میان همه مردم جهان جا نیفتاده و به همین دلیل نیز بارها افراد مختلف بخصوص اشخاص مشهور مورد هجوم کاربران ناشناسی که نظرات و کپشن های توهین آمیز قرار گرفته اند به گونه ای که در برخی مواقع راهی به جز حذف پست منتشر شذه خود ندارند.

حالا اینستاگرام به منظور جلوگیری از انتشار محتوای توهین آمیز، به تازگی خبر داده است که با بهره گیری از فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی می خواهد مانع به اشتراک گذاشته شدن کپشن و متن های توهین آمیزی شود. این محتوای توهین آمیز شامل کلمات نادرست و ناسزاگونه خواهد بود.

بر اساس گزارش وب سایت تک کرانچ، اینستاگرام پیشتر نیز قابلیت و امکاناتی را در اختیار کاربرانش قرار داده بود و آن نیز کنترل نشر کامنت‌های نفرت انگیز و خشونت بار بود تا به پاکسازی هرچه بیشتر محیط این شبکه اجتماعی و رضایت هرچه بیشتر مخاطبان و کاربران خود بپردازد.

نحوه عملکرد این قابلیت که به طور مستقیم توسط هوش مصنوعی کنترل می شود، بدین صورت خواهد بود که به کاربرانی که قصد نوشتن و ارسال متون تویهن آمیز و خشونت بار را دارند، هشدار و اخطار می دهد تا متن خود را تغییر دهند. همچنین به کاربر اجازه ویرایش متن نوشته شده خود را می دهد تا از هرگونه مشکل و دردسرهای آتی جلوگیری به عمل بیاورد.   

به عقیده بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه فناوری، این تلاش‌های اینستاگرام واقعا ستودنی است، چراکه توانسته در سال‌های اخیر قدرت نفوذ بالایی در میان کاربران مختلف از رده‌های سنی متعدد متشکل از نوجوانان، جوانان و میان سالان داشته باشد بنابراین تلاش برای پاکسازی و بهبود محیط پلتفرم این شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار امری لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

 

نظرات
  • 0 نظر