قیمت جهانی نفت امروز 99/08/10

  • 1399/08/10 08:43:43
  • 0 نظر
  • 283
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 268407
- اخبار اقتصادی -

به گزارش فبنا، به نقل از رویترز، در حالی که موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا و آمریکا رو به افزایش است و این مسئله نگرانی ها از چشم انداز مصرف انرژی را تحت تاثیر قرار داده است، قیمت نفت روز جمعه کاهش داشت و دومین کاهش ماهانه متوالی را به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال پس از رسیدن به پایین ترین رقم 5 ماه اخیر در اواسط جلسه قبل یعنی رقم 36 دلار و 64 سنت، در پایان معاملات دیروز با 19 سنت کاهش به 37 دلار و 46 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم که روز پنجشنبه به پایین ترین رقم از ماه ژوئن یعنی 34 دلار و 92 سنت رسیده بود، در پایان معاملات روز جمعه با 38 سنت کاهش به 35 دلار و 79 سنت رسید. در این هفته نفت برنت 10 درصد و نفت خام آمریکا 11 درصد کاهش قیمت را تجربه کردند.

رهبران فرانسه و آلمان بار دیگر مقررات قرنطینه را در کشورهای خود برقرار کرده اند. موج دوم شیوع کرونا پیش از آغاز فصل زمستان به صورت جدی اروپا را تهدید می کند.

آمریکا هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با افزایش بی سابقه موارد ابتلای روزانه مواجه شده است.

پائولا رودریگز ماسیو، تحلیلگر ارشد موسسه ریستاد انرژی در این باره گفت: «بسیاری کشورها که مصرف نفت بالایی دارند شاهد افزایش رقم ابتلای روزانه به ارقامی هستند که حتی در جریان موج اول شیوع کرونا تجربه نشده بود... این سطح از ابتلای روزانه قطعا موجب کاهش تقاضای نفت خواهد شد، زیرا دولت ها به منظور مهار ویروس اقدام به قرنطینه و کاهش رفت و آمدها می کنند.»

در همین حال، سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش موسوم به گروه اوپک پلاس قرار است تولید نفت خود را از ماه ژانویه به میزان 2 میلیون بشکه در روز افزایش دهند. اما تولیدکنندگانی همچون عربستان و روسیه در مواجهه با قرنطینه کشورهای اروپایی و افزایش عرضه نفت لیبی موافق حفظ تولید نفت در سطح فعلی هستند.

انتهای پیام/

نظرات
  • 0 نظر