معاون وزیر راه:

محور ریلی 4 خطه تهران-کرج سال آینده به بهره برداری می رسد

  • 1399/11/19 12:23:37
  • 0 نظر
  • 285
  • منبع : مهر
  • کد خبر : 304839

به گزارش فبنا، سعید رسولی در مراسم بهره برداری از پروژه‌های ریلی به مناسبت دهه فجر گفت: امروز 105 پروژه در حوزه‌های مختلف حمل و نقل ریلی به ارزش هزار و 445 میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد که نشان می‌دهد در شرایط سخت اقتصادی و شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های راه آهن متوقف نشده است.

وی افزود: این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف فنی، زیربنایی، ناوگان، مسافری و ایستگاهی و هوشمند سازی است که در 19 استان افتتاح می‌شود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی 6 طرح به ارزش 874 میلیارد تومان در حوزه فنی و زیربنایی، 5 طرح در حوزه ناوگان با سرمایه گذاری 367 میلیارد تومان، طرح‌های مسافری و ایستگاهی به ارزش 48 میلیارد تومان و 7 طرح هوشمند سازی به ارزش 126 میلیارد تومان جزو مهمترین پروژه‌های امروز است.

رسولی با اشاره به اتصال خطوط فرعی در قالب 9 پروژه در بهره برداری‌های امروز گفت: با این 9 پروژه تعدادی از چشمه‌های اصلی بار به شبکه ریلی متصل شده و بهره وری شبکه ریلی افزایش می‌یابد. در حال حاضر 11 هزار کیلومتر شبکه اصلی ریلی داریم و هزار و 150 کیلومتر خطوط آنتنی به این شبکه متصل شده است.

مدیرعامل شرکت راه آهن با تأکید بر اینکه در این شرکت محاسبات کاملی برای شناسایی چشمه‌های بار جهت اتصال به شبکه ریلی و همچنین تهیه بسته مالی مورد نظر، انجام شده است، اظهار داشت: امروز 34.5 کیلومتر خطوط آنتنی به شبکه ریلی متصل می‌شود که با این میزان خط جدید، 5.5 میلیون تن بار جدید به شبکه افزوده می‌شود. این در حالی است که سال گذشته 48.5 میلیون تن بار با ریل جابجا شد. بنابراین ارزش افزوده 34.5 کیلومتری که امروز به بهره برداری می‌رسد دو هزار و 997 میلیارد تومان صرفه جویی در مصرف سوخت و 99 میلیارد تومان درآمد مستقیم خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از دیگر اقدامات انجام شده در شرکت راه آهن را نوسازی و بازسازی 16 دستگاه ماشین آلات ریلی عنوان و تصریح کرد: ارزش ماشین آلات اوورهال شده 531 میلیارد تومان است که 6 سال این دستگاه‌ها غیرفعال بوده‌اند.

رسولی گفت: امروز برای اولین بار خط ریلی چهار خطه در کشور به بهره برداری می‌رسد که شامل مسیر تهران- لشگری است و با افتتاح این مسیر چهار خطه، سرعت قطارها در ورودی تهران افزایش خواهند یافت؛ سرمایه گذاری انجام شده برای افتتاح این خط 234 میلیارد تومان بوده است.

وی یادآور شد: سال آینده مسیرهای چهار خطه تهران- کرج و تهران- پیشوا به بهره برداری می‌رسد که برای حمل و نقل حومه‌ای تهران و کاهش آلایندگی پایتخت اثرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین امروز 205 دستگاه ناوگان ریلی جدید تولید داخل شامل ناوگان باری، مسافری و لوکوموتیو به بهره برداری می‌رسد که ارزش آن 361 میلیارد تومان برآورد شده است.

نظرات
  • 0 نظر