یک مقام مسئول مطرح کرد:

افزایش 15 درصدی تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی

  • 1399/10/13 22:10:59
  • 0 نظر
  • 271
  • منبع : مهر
  • کد خبر : 280752

به گزارش فبنا، به نقل از صدا و سیما، سید حسن رضوی، با بیان اینکه در سه ماه گذشته، تولید برق از نیروگاه‌های برق آبی 10 درصد افزایش داشته گفت: با بروز سرمای زود رس در پاییز و زمستان، میزان مصرف گاز در کشور افزایش داشته و با توجه به اینکه اولویت دولت تأمین گاز بخش خانگی و سپس صنایع است نیروگاه‌های برق آبی برای تولید برق نقش خود را به خوبی ایفا کرده و امیدواریم در سه ماه آینده نیز این روند ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه زمستان امسال، سردتر از سال‌های گذشته خواهد بود گفت: آنچه در این شرایط کمک می‌کند صرفه‌جویی مردم است که این کار سبب حفظ محیط زیست (با توجه به مصرف سوخت فسیلی به جای گاز در نیروگاه‌های حرارتی) و کمک به نیروگاه‌های برق آبی خواهد شد، زیرا تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی محدود است و نهایت افزایش تولید در این واحدها تا 20 درصد خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران ادامه داد: در صورت همراهی مردم و صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق، هرچقدر هم هوا سرد شود تولید در نیروگاه‌های برق آبی با مشکل مواجه نخواهد شد.

رضوی با اشاره به اینکه بارش‌های امسال بیشتر به صورت برف بوده است اظهار داشت: با توجه به تجارب سه سال گذشته در خصوص سیلاب، در شرایط پرآبی و حدی که هم اکنون می‌گذرانیم، برنامه‌های مدیریت مخزن در سدهای بزرگ در حال اجراست و برنامه ریزی‌ها به نحوی بوده است که بتوانیم از نیروگاه‌های برق آبی به نحوه مناسب بهره برداری کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در آخرین ریزش‌های جوی 750 میلیون مترمکعب سیلاب در سدهای بزرگ مهار شده است گفت: امسال به دلیل ریزش برف، احتمال بروز سیلاب‌های فراتر از نرمال از انتهای اسفند تا پایان اردیبهشت وجود دارد به همین دلیل، هم اکنون 15 درصد بیشتر از سال گذشته رها سازی آب از سدها انجام می‌شود.

نظرات
  • 0 نظر