ویروس کرونا 30 درصد تولید روزانه در اقتصاد آمریکا را از بین برد

  • 1399/01/18 13:31:49
  • 0 نظر
  • 304
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 168489
- اخبار اقتصادی -

 به گزارش فبنا، به نقل از راشاتودی، موسسه تحقیقاتی مودیز آنالیتیکس هشدار داد در حالیکه سیاست ماندن در خانه برای مبارزه با ویروس کرونا در اکثر ایالت های آمریکا موثر بوده ولی محدودیت های ناشی از این ویروس تا حالا 29 درصد تولید روزانه آمریکا را از بین برده است.

 فاجعه اقتصادی ناشی از بسته شدن تمامی کسب و کارها در صنایع مختلف از سرگرمی گرفته تا خرده فروشی، تا سال ها بی سابقه خواهد بود. اولین تخمین ها زده شده و دورنمای اقتصاد کاملاً تیره و تار است.

 طبق مطالعات موسسه تحقیقاتی مودیز که در زمان بسته شدن فعالیت های غیر ضروری در 41 ایالت انجام شد، کالیفرنیا به تنهایی 2.8 میلیارد دلار در روز از دست داده  که برابر با بیش از 31.5 درصد تولید ناخالص داخلی روزانه این ایالت است.

 کاهش تولید در 15 ایالت دیگر که تقریباً 70 درصد کل تولید ناخالص داخلی روزانه آمریکا را در اختیار دارند، 12.5 میلیارد دلار است و 30 ایالت دیگر به همراه واشنگتن 4.9 میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی روزانه را از دست می‌دهند.

 پیامدهای اقتصادی بحران ویروس کرونا از نظر کاهش تولید همین حالا هم بدتر از عواقب حمله‌های تروریستی یازدهم سپتامبر است. تولید در آمریکا در نتیجه تعطیلی سه هفته‌ای  350 میلیارد دلار کاهش یافته است در حالی که کاهش تولید پس از حمله‌های یازدهم سپتامبر 111 میلیارد دلار بود.

نابودی 10 میلیون شغل در آمریکا به دلیل شیوع کرونا
اقتصاد آمریکا امسال وارد عمیق ترین رکود تاریخ خود می شود

مارک زندی، اقتصاددان ارشد مودیز آنالیتیکس گفت:« مثل این می‌ماند که ایالت ایندیانا برای یک سال ناپدید شود. این یک فاجعه طبیعی است. هیچ چیز در رکود بزرگ دهه 1930 شبیه آنچه امروز تجربه می کنیم نبود».

 اگر این کاهش تولید ادامه داشته باشد، 75 درصد تولید ناخالص داخلی سالانه آمریکا از بین می رود. البته این استراتژیست اعتقادی به طولانی شدن این وضعیت ندارد و انتظار دارد شرایط قبل از پایان سه ماهه دوم بهبود یابد. این تحلیلگر اقتصادی پیش‌بینی می‌کند بسیاری از کشورها قبل از آغاز تابستان باز شوند.

 طبق اطلاعات دانشگاه جانز هاپکینز، تا روز یک شنبه بیش از 310 هزار نفر در سراسر آمریکا مبتلا به ویروس کرونا شده بودند که حدود 25 درصد کل موارد ابتلا به این ویروس در سراسر جهان است.

 انتهای پیام/14

نظرات
  • 0 نظر