معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل پاسخ داد؛

ساخت مسکن اقدام ملی اردبیل به کجا رسید؟

  • 1399/10/01 10:52:03
  • 0 نظر
  • 267
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 278400
به گزارش فبنا، شهرام باباخانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح اقدام ملی مسکن با ثبت نام متقاضیان در سه مرحله از سال گذشته استارت خورده و همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز در شهر اردبیل با مدیریت راه و شهرسازی و سایر شهرستان‌ها با تولیت بنیاد مسکن این پروژه در حال اجراست.

در سه مرحله ثبت نام مسکن اقدام ملی در استان اردبیل بیش از 9 هزار و 244 نفر ثبت نام کردند


وی خاطرنشان کرد: در سه مرحله ثبت نام مسکن اقدام ملی در استان اردبیل بیش از 9 هزار و 244 نفر ثبت نام کردند که با پالایش و بررسی شرایط متقاضیان از این تعداد 3 هزار و 200 نفر واجد شرایط تشخیص داده شده که از بین آنها 2 هزار و 394 نفر مبلغ اولیه 40 میلیون تومان را واریز کردند.


معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل فرصت پرداخت مبلغ اولیه توسط متقاضیان را آخر آذرماه اعلام کرد و گفت: اگر متقاضیان در این مهلت مبلغ اولیه را پرداخت نکنند، از لیست مسکن اقدام ملی حذف شده و نفرات جدید جایگزین آنها خواهند شد.

حتی با برقراری تماس تلفنی سعی کردیم آنها را ترغیب به پرداخت 40 میلیون تومان کنیم


باباخانی بیان کرد: ما در سه مرحله از طریق وزارت راه و شهرسازی و اداره کل به متقاضیان نهایی مسکن اقدام ملی برای پرداخت مبلغ اولیه پیامک ارسال کردیم و حتی با برقراری تماس تلفنی سعی کردیم آنها را ترغیب به پرداخت 40 میلیون تومان کنیم.


وی افزود: با تصمیم وزارت راه و شهرسازی احتمال دارد فرصت جدید برای ثبت نام متقاضیان ایجاد شود تا جاماندگان بتوانند در این طرح ثبت نام کنند.


معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر ساخت مسکن برای 2 هزار و 394 متقاضی نهایی مسکن اقدام ملی شروع شده و با تفاهمنامه‌ای که با ستاد اجرایی به امضا رساندیم در مناطق مختلف شهر اردبیل احداث واحدها شروع شده است.

متراژ هر واحد 100 مترمربع و متوسط قیمت هر مترمربع مسکن اقدام ملی 3 میلیون تومان است


باباخانی، متراژ هر واحد را 100 مترمربع و متوسط قیمت هر مترمربع را 3 میلیون اعلام و اظهار کرد: قیمت اولیه برای ساخت این واحدها 300 میلیون تومان است که 100 میلیون تومان آن در قالب تسهیلات توسط بانک مسکن تامین شده و مابقی 200 میلیون تومان نیز به تناسب پیشرفت پروژه توسط متقاضیان پرداخت خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: چنانچه افزایش یا کاهش قیمتی در احداث این واحدها روی دهد، به اطلاع متقاضیان خواهد رسید ولی در حال حاضر به تناسب پیشرفت پروژه مبلغ 40 و 30 میلیون تومان در مراحل مختلف از متقاضیان دریافت خواهیم کرد.


معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در حال حاضر ساخت 540 واحد مسکن اقدام ملی در شهر اردبیل در قالب چهار پروژه شروع شده که پیشرفت فیزیکی آنها 15 درصد است.


باباخانی بیان کرد: این واحدها شامل دو پروژه در شهرک اندیشه و دو پروژه نیز در خیابان کارگر و داروپخش اردبیل است. در مجموع عمده واحدها در شهرک اندیشه اردبیل احداث شده و در مراحل مختلف به تناسب پرداخت متقاضیان واحدها تکمیل و تحویل آنها خواهد شد.


معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل، اولویت تعیین واحد و بلوک‌های احداثی را زمان پرداخت مبالغ از سوی متقاضیان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر فقط پروژه‌ها مشخص شده و انتخاب واحد به تناسب پرداخت متقاضیان انجام می‌شود.

200 واحد مسکن مهر عارضه‌دار همچنان بلاتکلیف است


باباخانی اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تمامی مسکن‌های مهر متعهد شده را تحویل متقاضیان داده و تنها 200 واحد به دلیل اختلاف مدیران تعاونی با اعضا و یا نبود متقاضی به عنوان پروژه‌های عارضه‌دار بلاتکلیف باقیمانده است. قرار است اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکل این تعاونی‌ها را با اعضا رفع کرده تا تکلیف 200 واحد مسکن مهر باقیمانده مشخص و به سرعت تحویل متقاضیان نهایی شود.


معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل به زمان تحویل پروژه‌های مسکن اقدام ملی اشاره و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال 1400 و 1401 واحدهای مسکن اقدام ملی به تناسب پرداختی متقاضیان تحویل آنها شود که ما انتظار داریم متقاضیان مسکن اقدام ملی در این مسیر یاریگر ما باشند تا پیمانکاران این پروژه با توانمندی و قوت و قدرت پروژه را به پیش برند.


باباخانی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی با توجه به شرایط 10 دهک جامعه طرح اقدام ملی را با هدف خانه‌دار کردن افراد فاقد سرپناه انجام می‌دهد و در آینده سیاست‌هایی مبنی بر حمایت از اقشار نیازمند و فاقد مسکن اعلام خواهد شد.


وی در مورد مشکل محوطه‌سازی برخی از واحدهای مسکن مهر نیز گفت: به دلیل آن‌که تعاونی‌ها به تعهدات خود در این زمینه عمل نکردند، ما محوطه‌سازی دو پروژه مسکن مهر را شروع کردیم ولی در اکثر پروژه‌های تحویلی مسکن مهر محوطه‌سازی و دیگر مشکلات احتمالی رفع شده و هیچ نقصی در این حوزه وجود ندارد.

نظرات
  • 0 نظر