یک میلیون تومان گردش مالی در هر ثانیه

  • 1398/09/13 19:28:48
  • 0 نظر
  • 834
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 105000

به گزارش فبنا، سیدمهدی سدیدی - مدیرعامل گروه توسعه ملی - در نشستی که با حضور سخنگوی دولت برگزار شده بود، گفت: این گروه یکی از شرکت‌های چند رشته‌ای با سرمایه‌ای بالغ بر 1625 میلیارد تومان است که اخیرا، سه کرسی هیات مدیره بانک اقتصاد نوین را در اختیار گرفت و موفق شد در کنار اداره شرکت‌ها و هلدینگ‌های تحت تملک خود، جان تازه‌ای به رگ‌های بانک اقتصاد نوین ببخشد و گواه آن نیز تراز مثبت این بانک بر اساس گزارش‌های اخیری است که روانه کدال کرده است.

وی ادامه داد: سهام این گروه «وبانک» با احتساب سود نقدی و نوسانات قیمت سهم، بازده 100 درصدی برای سهامداران داشته است. این در حالی است که سهم بزرگی محسوب می‌شود و حرکت دادن این سهم سخت است، اما با این وجود، از رشد بازار جا نماندیم.

به گفته سدیدی، گروه توسعه ملی حدود 25 شرکت بورسی در پرتفوی خود دارد که سهام این شرکت‌ها نیز رشد خوبی داشته است و بازدهی مناسبی را نصیب سهامداران کرده است.

او یادآور شد: در حوزه واگذاری‌ها هم حدود 25 شرکت را برای واگذاری آگهی کردیم و در این مدت 5000 میلیارد ریال نیز واگذاری انجام شده است.

سدیدی اظهار کرد: حجم معاملات این گروه در حال نزدیک شدن به 100 هزار میلیارد ریال است و صیانت از سهامداری و ترکیب بهینه سهامداری از مواردی است که به آن توجه داریم. همچنین حدود 9 میلیون تن تولید داشتیم و فروش شرکت‌های تولیدی از 16 هزار میلیارد تومان عبور کرده است. گردش مالی مجموعه نیز در محدوده 30 هزار میلیارد تومان است و در هر ثانیه یک میلیون تومان گردش مالی نماد این گروه است.

به گفته این مدیر اقتصادی، سهم گروه توسعه ملی از سود این سرمایه‌گذاری‌ها بیش از 1300 میلیارد تومان است و برنامه داریم تا از سایر محل‌ها نیز سود داشته باشیم. تمایل به افزایش سرمایه شرکت‌ها جهت توسعه و پیشبرد اهداف توسعه‌ای داریم و ترجیح ما افزایش سرمایه از محل سود است. همچنین در حوزه تولید وضع مناسب است و در مقایسه با سایر رقبا حاشیه سود را حفظ کرده‌ایم و به زیرمجموعه‌ها اعلام کرده‌ایم تا در تصمیم‌گیری‌های پیش رو، شرایط بودجه سال 99 را لحاظ کنند.

نظرات
  • 0 نظر