نابینایان کد بورسی را غیرحضوری می‌گیرند

  • 1399/07/28 15:30:53
  • 0 نظر
  • 292
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 256240
- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی رسولی‌زاده گفت: احراز هویت غیرحضوری نابینایان و کم‌بینایان در بازار سرمایه فراهم شد و خدمات احراز هویت غیرحضوری سجام بوسیله اپلیکیشن سیگنال هم‌زمان با روز عصای سفید برای استفاده جامعه نابینایان و کم‌بینایان فراهم شد تا این افراد نیز بتوانند مانند سایرین وارد حوزه سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه شوند.

مدیرعامل پارت توضیح داد: علاوه بر این، با توجه به لزوم وارد کردن تعدادی کد امنیتی که در روند انجام احراز هویت قرار گرفته‌اند، امکان پخش صوتی هم اضافه شده تا نابینایان و کم‌بینایان برای وارد کردن کدها نیاز به همراهی سایرین نداشته باشند.

رسولی‌زاده افزود: الزام هایی که به بخش تصویربرداری مربوط می شوند، با استفاده از هوش مصنوعی بررسی و در صورت نیاز، اخطارهای لازم به شکل صوتی اعلام می‌شوند. اخطارهایی مانند «از گوشی فاصله بگیرید»، «چهره خود را به سمت راست یا چپ بچرخانید» و مشابه آن‌ها از جمله این پیام هاست.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین نکته در احراز هویت غیرحضوری سجام، نیاز نداشتن به حضور در مکان خاصی است و برای انجام این فرآیند نیاز نیست به مکانی مراجعه شود و تنها کافی است بعد از ثبت‌نام در سایت سامانه سجام و دریافت کد پیگیری ده رقمی، اپلیکیشن سیگنال را باز کنند، وارد بخش احراز هویت غیرحضوری شوند و بعد از تأیید اطلاعات، مراحل را که شامل گرفتن عکس سلفی، عکس امضا و ضبط یک ویدیوی 15 ثانیه‌ای را طی کنند و به سادگی احراز هویت خود را انجام دهند.

به گفته رسولی‌زاده، شرکت دانش‌بنیان یاد شده با استفاده از اپلیکیشن سیگنال، تا این لحظه توانسته احراز هویت بیش از دو میلیون نفر را انجام دهد. 

وی افزود: گسترش خدمات احراز هویت غیرحضوری سجام، علاوه بر حذف صف‌ها و خطرات مربوط به آن در ایام کرونا، در وقت و هزینه متقاضیان نیز صرفه‌جویی می‌شود. هرچند این موضوع در مورد افرادی که برای حضور در اماکن عمومی با مشکلاتی مانند آماده‌ نبودن کامل زیرساخت‌های مخصوص حمل و نقل و... روبرو شده اند، اما بسان سالمندان، توانیابان جسمی و نابینایان، این خدمت بسیار بیشتر از یک صرفه‌جویی ساده است.

رسولی زاده خاطرنشان کرد: نوظهور بودن خدمت احراز هویت غیرحضوری و باتوجه به اینکه نخستین سیستم احراز هویت غیرحضوری سامانه سجام توسط شرکت دانش‌بنیان پارت اجرا شده است، ارائه چنین خدماتی برای نابینایان نیز نخستین بار درحال انجام است.

به گزارش سنا، وی افزود: عموم نابینایان از اپلیکیشن‌هایی نظیر تاک‌بک یا اسپیک، برای کار با تلفن همراه استفاده می‌کنند. با این وجود اکثر نرم‌افزارهای فارسی با این ابزارها سازگار نشده‌اند. در این بین، سیگنال برای ارائه بهتر خدمات احراز هویت غیرحضوری سجام به نابینایان، در گام نخست، تمام قسمت‌های مربوط به احراز هویت را با این ابزارها سازگار کرده تا بدون نیاز به نصب ابزارهای جدید یا تغییر رویه‌ها، بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

توئیت عجیب سخنگوی دولت خاتمی درباره علت سقوط بورس

انتهای پیام/

نظرات
  • 0 نظر