وعده کاهش قیمت پوشک عملی می شود؟

  • 1399/08/23 13:40:02
  • 0 نظر
  • 300
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 270967
- اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در طول هفته های اخیر عرضه پوشک و افزایش قیمت آن عاملی شده تا مصرف کنندگان با مشکلات زیادی روبه رو شوند. وزارت صنعت در واکنش به این موضوع نخست به تسهیل تخصیص مواد اولیه به  واحدهای تولیدی محصولات سلولزی اشاره و اعلام کرد در بازار مشکلی برای عرضه این کالاها وجود ندارد اما در عمل خرید پوشک برای مردم به سختی و با قیمت های بالا امکان پذیر است.

ریشه گرانی و کمبود پوشک در بازار کجاست؟
تدوین بسته حمایتی برای تامین مواد اولیه صنعت پوشک با ارز متقاضی
چرا پوشک گران شد؟/ یک تولیدکننده: کمبود پوشک نداریم؛ هزینه تولید بالا رفته

البته با گذشت تمام وعده ها همچنان تهیه مواد اولیه برای واحدهای تولیدی به سختی انجام می شود و همین امر تأثیرات خاص خود را بر قیمت تمام شده محصولات هم گذاشته است. اخیراً صارمی معاون دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) وعده داده که قیمت پوشک بچه به صورت تدریجی کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد از مواد اولیه تولید پوشک وارداتی و متاثر از نرخ ارز است و به علت کمبود این مواد قیمت پوشک در هفته های اخیر بالا رفته بود، گفته است:  مقرر شد ترخیص این مواد از گمرکات به صورت اعتباری انجام شود و بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای این موضوع را نیز تامین کند. همچنین در راستای قطع وابستگی و خودکفایی تمهیدات لازم برای تولید داخلی مواد اولیه پوشک که امکان تولید داخل دارند انجام شده است.

صارمی با بیان اینکه با تمهیدات و مجموعه اقدامات انجام شده شاهد کاهش تدریجی قیمت پوشک خواهیم بود، تصریح کرد: در حوزه نظارت بر بازار نیز پوشک بچه جزو طرح های نظارتی و مشمول تشدید بازرسی‌ها خواهد بود و با متخلفین در این بخش برخورد قانونی خواهد بود.

یک تولید کننده پوشک در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم می گوید: با موافقت های انجام شده ترخیص بخشی از مواد اولیه تولیدکنندگان که در گمرکات مانده به صورت اعتباری انجام می شود به این صورت که بخشی از مواد اولیه قبل از تأمین ارز ترخیص پیدا می کنند اما مشکل اساسی تخصیص ارز و محدودیت بانک مرکزی در ارائه ارز است.

وی با اعلام اینکه این تصمیم هزینه انبارداری در گمرکات را کاهش خواهد داد، افزود:  علاوه بر این در قالب یک بسته قرار شده تا پایان سال از محل صادارت ایمیدرو بخشی از ارز مورد نیاز واحدهای تولید تأمین شود .

این تولیدکننده در خصوص کاهش قیمت پوشک آنهم به صورت تدریجی گفت: هزینه های تولید بالاست و با کاهش آنها می توان به روند نزولی قیمت ها امیدوار بود . امروز تولیدکننده در تأمین مواد اولیه خود با مشکلات زیادی روبه رو است که باید این موضوع برطرف شود تا تنش قیمت تمام شده بالا برطرف شود.

انتهای پیام/

 

نظرات
  • 0 نظر