کاهش استقبال خریداران از گوشی‌های کوچکتر آیفون

  • 1399/11/22 10:09:28
  • 0 نظر
  • 246
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 305475

به گزارش فبنا، کاربران تلفن هوشمند در سالهای اخیر که محتوای ویدیویی بیشتری را در پلتفرمهای رسانه اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک و اسنپ چت تماشا می کنند، تمایل بیشتری به گوشی‌های بزرگتر نشان می دهند.

ویلیام یانگ، تحلیلگر جی پی مورگان هفته گذشته در یادداشتی پیش بینی کرد تقاضای ضعیف برای گوشی‌های کوچکتر آیفون 12 و آیفون 12 مینی ممکن است باعث شود اپل تولید مینی را در سه ماهه دوم متوقف کند. چنین تغییری در خط تولید مورد انتظار سرمایه گذاران است و نباید تعجب آور باشد.

اپل مدل کوچکتر آیفون 12 را سال گذشته عرضه کرد اما تقاضا برای تلفنهای هوشمند کوچکتر در مقایسه با مدلهای پیشرفته تری مانند آیفون 12 پرو و آیفون 11 اس ضعیفتر به نظر می رسد. صفحه نمایش آیفون 12 مینی 5.4 اینچ است که در مقایسه با صفحه 4.7 اینچی مدل SE بزرگتر است. مدل مینی باطری کوچکتری در مقایسه با مدل‌های بزرگ سری 12 دارد و تست آن نشان می دهد که شارژ باطری مینی پس از نمایش حدود 12 ساعت ویدیو و دریافت همزمان پیام، به 13 درصد می رسد.

به گفته یانگ، بازار فروش گوشی‌های  آیفون با روندی که در بازار جهانی شاهد هستیم همخوانی دارد و گوشی‌های کوچکتر از 6 اینچ اکنون حدود 10 درصد از کل فروش تلفنهای هوشمند را تشکیل می دهند.

اپل مدلهای آیفون 12 را سال میلادی گذشته چندین هفته دیرتر از موعد معمول به بازار عرضه کرد اما با استقبال خریداران روبرو شد.

بر اساس گزارش رویترز، اپل ماه گذشته درآمد سه ماهه از فروش آیفون را 65.60 میلیارد دلار گزارش کرد که رکورد قبلی مربوط به سه سال پیش را شکست. شرکتهای تحقیقات بازار کانالایز و کانترپوینت برآورد کردند فروش آیفون در سه ماهه چهارم سال 2020 به حدود 82 میلیون دستگاه رسید که رکورد بالای جدیدی برای اپل بود و این شرکت را فروشنده شماره یک بازار تلفن هوشمند ساخت.

نظرات
  • 0 نظر