کرونای انگلیسی پروازهای عراق را ممنوع می‌کند؟

  • 1399/12/04 08:43:53
  • 0 نظر
  • 238
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 307461

به گزارش فبنا، طی ماه‌های گذشته و با همزمان با تولید و عرضه واکسن کرونا در جهان، کرونای جهش یافته جدیدی از انگلستان به نام کرونای انگلیسی شیوع پیدا کرد که به گفته متولیان بهداشت و درمان با توجه به جهش یافته بودن، این ویروس جدید به مراتب سریع‌تر و خطرناک‌تر کرونای چینی است. در همین راستا پروازهای انگلستان ممنوع اعلام شد و تاکنون این ممنوعیت ادامه دارد.

اما اخیرا مسئولان وزارت بهداشت از ورود کرونای انگلیسی به کشور از طریق عراق خبر دادند و سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که باید در مراوردات با این کشور تجدیدنظر صورت گیرد.

وی طی روزهای گذشته درباره کرونای انگلیسی اظهار کرد: متاسفانه کانون اصلی گرفتاری ما در خوزستان با ویروس انگلیسی مسافرینی بودند که از کشور همسایه ما عراق می‌آمدند. ما مرزها را بستیم و تا اطلاع ثانوی عبور و مروری از مرزها نخواهیم داشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: از طرفی از وزیر کشور تقاضا کردم که به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی ابلاغ کنند که مرزهای ما به عراق از مسیر استان های غربی مانند کرمانشاه و ایلام به سرعت بسته شود و تردد نداشته باشیم. همچنین تصمیم گرفتیم که پروازهای به استان خوزستان را مدیریت کنیم. همکارانم در بیماریابی به شدت دارند کار می کنند. همچنین قرار شد مسیر رفت و آمد قسمت های شمال و شرق استان که آلودگی به ویروس موتاسیون یافته را نداشته با قسمت های دیگر قطع شود.

 این هشدارهای در حالی مطرح شد که همچنان پروازهای ایران و عراق برقرار است. تورج دهقان زنگنه –رییس سازمان هواپیمایی کشوری – روز گذشته در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه درباره اینکه با توجه به هشدار وزارت بهداشت نسبت به ورود کرونای انگلیسی از طریق عراق به ایران آیا پروازهای این کشور لغو خواهند شد یا خیر؟ گفت: تا کنون هیچ گونه مصوبه یا ابلاغیه ای از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای ممنوع شدن پروازهای عراق به دست ما نرسیده است اما منظور وزارت بهداشت بسته شدن مرز زمینی بین این دو کشور بوده و اگر دستورالعملی وجود داشته باشد قطعا آن را اجرایی خواهیم کرد.

حالا و در شرایطی که ممنوعیت پروازهای انگلستان تا 20 اسفند ماه تمدید شده است، باید دید آیا پروازهای عراق به سرنوشت پروازهای انگلستان و ژاپن دچار شده و ممنوع می‌شوند یا آنکه تغییر و تحولات جدیدی برای محدودیت یا ممنوعیت پرواز به این همسایه غربی به وجود نخواهد آمد؟

نظرات
  • 0 نظر