سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد، فائو، در گزارش جدید خود اعلام کرد قیمت جهانی غذا در ماه ژانویه برای هشتمین ماه متوالی رشد کرد و به بالاترین سطح در 6 سال گذشته رسید.
محمد صادق غزنوی در بررسی این موضوع که اجرای دستور العمل بازارگردانی چقدر موفق بوده و به اهداف مورد نظر نزدیک شده است، گفت: بازارگردانی مقوله‌ای است که در راستای ایجاد نقدشوندگی و تحدید دامنه نوسان اجرایی شد تا از نوسانات شدید در قیمت سهام جلوگیری کند.
گزارش جدید اداره آمار آلمان نشان می‌دهد که تولید در بخش صنعت این کشور در سال 2020 با سقوطی 8.5 درصدی روبرو شده است.
گزارش دولتی جدید کره‌جنوبی نشان می‌دهد تعداد افرادی که برای اولین بار در ماه ژانویه درخواست حمایت از بیکاری خود را ثبت کرده‌اند به علت تداوم تأثیرات منفی کرونا رشدی 2 رقمی داشته است.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ایجاد صندوق های سرمایه‌گذاری بورسی تحولی در تامین مالی مسکن ایجاد می‌کند، گفت: جذب سرمایه‌های خرد موجب تنوع بخشی در حوزه تامین مالی مسکن می‌شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هرچند پس از پیگیری نمایندگان، وزیر تعاون طی نامه‌ای خطاب به وزیر اقتصاد خواستار تهاتر بدهی هپکو شده است و آقای دژپسند نیز با کلیات آن موافقت کرده، اما تاکنون اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.
رئیس جدید سازمان بورس گفت: بررسی ها نشان می دهد که دستورالعمل بازارگردانی نیازمند تغییراتی است و با تاکید بر نقدشوندگی، نقیصه‌ها برطرف خواهند شد تا این ابزار به کاراترین حالت خود، اعمال شود.
سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در اطلاعیه‌ای، زمان واریز یارانه نقدی بهمن 99 را اعلام کرد.