عراق در 15 روز اول سپتامبر 3.26 میلیون بشکه در روز نفت صادر کرده است، اگر 650 هزار بشکه در روز نفتی را که پالایشگاه های عراق مصرف می کنند هم اضافه کنیم، تولید دومین تولیدکننده بزرگ اوپک بسیار بیشتر از سهمیه آن طبق قرارداد اوپک پلاس خواهد بود.
سازمان توسعه و همکاری اقتصادی پیش بینی کرد رشد اقتصادی امسال جهان منفی 4.5 درصد خواهد بود.
متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده بهار99از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی نسبت به فصل قبل، ٢٢.١درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٧١.٨ درصد افزایش داشته است.
یک تحلیلگر اقتصادی ضمن بیان اینکه تزریق منابع صندوق توسعه ملی به بورس فساد و رانت ایجاد می‌کند، گفت: با ریزش‌های بورس، نقدینگی جذب شده به آن خارج نمی‌شود زیرا خرید سهام به معنای فروش سهام از سمت فرد دیگری است و کسی که بخواهد سهام خود را از بازار خارج کند باید به فرد دیگری بفروشد بنابراین، به همان میزانی که با فروش سهام نقدینگی از بازار خارجی می‌شود با خرید آن به همان میزان هم نقدینگی وارد بازار می‌شود.
در شرایطی که تا پایان سال 1395 بالغ بر 270 هزار واحد مسکن مهر نیمه‌تمام بود هم اکنون این تعداد به 50 هزار واحد رسیده است.
به باور سازندگان یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت مصالح ساختمانی، عرضه این نهاده‌ها در بورس کالا است، به طوری که بعضی فروشندگان تا ظهر منتظر می مانند قیمت فولاد و مصالح در بورس مشخص شود و بعد از ظهر می‌فروشند؛ بر این اساس رئیس جمهور دستور داده تا مصالح ساختمانی خارج از بورس برای پروژه های عمرانی و مسکن توزیع شود.
آمریکا اعلام کرد کاربران پیام رسان چینی وی چت که این اپلیکیشن را برای ارتباطات شخصی یا کاری دانلود می کنند، تحت فرمان صادره از سوی ترامپ برای ممنوعیت مبادله با این اپلیکیشن هدف قرار نمی گیرند.
بیش از یک چهارم از تولید نفت و گاز فراساحلی خلیج مکزیکوی آمریکا روز چهارشنبه به دلیل وقوع طوفان سالی متوقف شد.
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: با توجه به اینکه مشکل نرم افزاری بانک ها حل شده است امیدواریم از این به بعد پرداخت های تسهیلات اجاره مسکن, تسریع شود.
کویت بزرگترین پایانه واردات گاز طبیعی مایع (LNG) خاورمیانه را در مارس خواهد گشود.