بورس انرژی اعلام کرد: شمارش معکوس برای عرضه برق نیروگاهها آغاز شد.
براساس ابلاغیه گمرک به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان های سراسر کشور ممنوعیت فصلی واردات برنج لغو شد.
سامانه اطلاع‌رسانی قیمت کالاهای اساسی قیمت رسمی تعدادی از برنج‌های خارجی موجود در بازار را اعلام کرد.
رییس اداره کل ساختمان بانک مسکن با بیان اینکه این بانک هدف گذاری جامع و بزرگی در پی اجرای مصوبات دولت و بانک مرکزی برای فروش املاک مازاد در نظر گرفته است از تاسیس دایره فروش املاک مازاد برای تحقق این هدف خبر داد.
سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گفت: افرادی که قبلا در سامانه دولت همراه ثبت‌نام کرده‌اند، نگران دریافت کارت سوخت خود نباشند؛ چراکه تلاش ما این است که نهایتا تا 20 مردادماه کارت این افراد را در اختیارشان قرار دهیم.
در حالی دولت بر حذف چهار صفر از پول ملی اصرار دارد که کارشناسان حوزه بودجه‌نویسی معتقدند این تغییر موجب بهم ریختگی سری زمانی بودجه و پیچیدگی‌هایی در این رابطه می‌شود؛ آن هم در شرایطی که تاثیر مثبتی در کاهش هزینه یا مصارف بودجه‌ای نداشته و محدود به آثار روانی خواهد بود.
رئیس پژوهشکده اقلیم‌شناسی وضع بارش ایران را در دو ماه باقی‌مانده از تابستان و پاییز امسال پیش‌بینی کرد و از افزایش نیم تا دو درجه‌ای دما نسبت به نرمال طی سه ماه آینده خبر داد.
علیرغم آمار 27.5 میلیارد دلاری رئیس کل بانک مرکزی از بازگشت ارزهای صادراتی در 12 ماه گذشته، این آمارها امکان مقایسه با مجموع ارزهای صادراتی در سال 1397 را فراهم نمی‌کند؛ چراکه هنوز معلوم نیست از حدود 40 میلیارد دلار ارزهای صادراتی سال گذشته دقیقا چه مقدار آن به صورت قطعی به سامانه نیما برگشته است.
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به اینکه آلاینده ناکس پیش‌ساز آلاینده ازن است، گفت: متاسفانه امکان اندازه‌گیری این آلاینده در مراکز معاینه فنی وجود ندارد و از این رو کاتالیستی روی خودروها نصب می‌شود که تاثیری روی کاهش آلاینده ناکس ندارد.
امروز (نهم مرداد) نخستین محموله 10 هزار تنی بنزین صادراتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران روانه رینگ بین‌الملل بورس انرژی شد.