گزارش عملکرد خودروسازان داخلی در چهار ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد در سالی که مزین به نام تولید، مانع‌زدایی‌ها، پشتیبانی‌ها است، خودروسازان پس رفت کرده و تولید انواع سواری، وانت و خودروهای اتوبوس، مینی‌بوس و میدل‌باس با کاهش تولید نسبت به چهارماهه ابتدایی سال گذشته روبرو شده‌اند و تنها تولید کمباین و تراکتور افزایش یافته است.
مایکروسافت اجازه می دهد نسل جدید سیستم عامل دسکتاپ ویندوز 11 که قرار است اواخر امسال عرضه شود، روی انواع مختلفی از تراشه های رایانه شخصی قابل اجرا شود.
در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز اکثر سرمایه گذاران خُرد و تحلیلگران وال استریت نسبت به روند قیمت طلا در هفته جاری ابراز خوش بینی کردند.
قیمت نفت روز جمعه در پی تعطیلی تولید در خلیج مکزیکو در آستانه وقوع یک توفند قدرتمند، دو درصد صعود کرد و بزرگترین رشد هفتگی در بیش از یک سال اخیر را رقم زد.
سهام آمریکا در پایان معاملات دیشب وال‌استریت (بامداد شنبه به وقت تهران)، تحت تأثیر سخنان رئیس فدرال‌رزرو رشد کردند و باعث شدند شاخص‌ها به رشد هفتگی برسند.
قیمت طلا در پایان معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران)، به دنبال اظهارات رییس بانک مرکزی آمریکا جهش کرد.
یک تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به برنامه های وزیر جدید اقتصاد درمورد بازار سرمایه، اظهار کرد: وزیر اقتصاد زوایای مختلف بازار سرمایه را می‌شناسد و برنامه هایی که تا کنون توسط تیم اقتصادی دولت جدید ارائه شده، به بازار سرمایه سیگنال مثبت داده است. البته باید منتظر ماند و دید که آیا برنامه ها عملیاتی می‌شوند یا خیر.
عضو کمیسیون‌ انرژی مجلس با اشاره به اجرا نشدن نظام تعرفه‌گذاری پلکانی گفت: شکایت نمایندگان از اجرا نشدن نظام تعرفه‌گذاری افزایش پلکانی در قالب ماده 234 آئین نامه داخلی اعلام وصول شده است.
عراق قراردادی با یکی از شرکتهای دولتی برق چین برای ساخت یک نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت 2000 مگاوات امضا کرده است.
اهواز - رئیس جمهور در ابتدای سفر خود به استان خوزستان از کارگاه جمع آوری فاضلاب در منطقه کوی ملت اهواز بازدید کرد.