یک عضو کمیسیون صنایع مجلس ضمن اظهار مخالفتش با مصوبه اخیر مجلس مبنی بر واردات مشروط خودروی خارجی گفت: این مصوبه خلاف اقتصاد مقاومتی و انقلابی گری است. هرچند که شرط صادرات خودرو و نداشتن تعهد ارزی صرفا تشویقی برای سازندگان قطعات است، به نظرم نباید بازارمان را در اختیار کشورهای دیگر قرار دهیم.
سرپرست خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در پایان زمان خرید تضمینی گندم هستیم و تنها 4 میلیون و 600 هزار تن گندم خریداری شده که این میزان نصف پیش بینی انجام شده است.
کارشناس اقتصادی گفت: طرح تسهیل برخی مجوزهای کسب و کار، اجازه صدور مجوز را از دست ذینفعانی که به خاطر منافع شخصی خودشان به عمد کارشکنی می‌کردند می‌گیرد و باعث تسهیل در امر صدور مجوزها می‌شود.
زائران عتبات عالیات برای پروازهای اربعین امسال باید تست PCR منفی از آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت را در اختیار داشته باشند.
قیمت جهانی نفت خام در معاملات امروز، دوشنبه، تحت تاثیر تقویت ارزش دلار و افزایش تعداد چاه‌های نفت آمریکا افت کرد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: کالاهای اساسی امروز بیشترین تلاطم قیمتی را دارند که نتیجه تخصیص ارز 4200 تومانی بوده است.
یک مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری از آغاز عرضه بلیت پروازهای اربعین از امروز خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته مطابق ویزاهای صادر شده، پروازهای اربعین نیز از سوی شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی عرضه خواهد شد.
مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد که بر اساس توافقات صورت گرفته زائرانی که برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به عراق سفر می‌کنند، می‌توانند از طریق مرز مهران به ایران بازگردند و تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده خواهد شد.
گروه صنعتی ایران‌خودرو هفتمین پیش‌فروش یکساله محصولات خود در سال 1400 را از امروز (یکشنبه) و با عرضه تنها خودرو، تارا دستی با تنوع رنگ آغاز کرده است؛ متقاضیان این مرحله به مدت سه روز (تا پایان روز سه‌شنبه 30 شهریورماه) فرصت ثبت‌نام خواهند داشت.
جدیدترین دستورالعمل بانک مرکزی درباره صدور کارت هدیه و بن کارت توسط بانک‌ها حاکی از آن است که افراد دارای چک برگشتی رفع سوء اثر نشده، کسانی که حق دریافت خدمات بانکی را ندارند و اشخاصی که حساب آن‌ها مسدود شده است، نمی‌توانند کارت هدیه یا بن کارت دریافت کنند.