چین بیش از 35 هزار نفر از شهروندانش در شمال این کشور را تا روز دوشنبه به منظور مهار موج جدید شیوع ویروس کرونا در قرنطینه قرار داد.
غول فناوری آمریکایی گوگل به دلیل کوتاهی در حذف محتوایی که مسکو غیرقانونی می داند، بیش از 32 میلیون روبل (455 هزار و 79 دلار) جریمه به روسیه پرداخت کرد.
مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نوسازی ناوگان اعلام کرد که تا کنون 6500 دستگاه کامیون وارداتی دست دوم اروپایی ثبت سفارش شده‌اند که بر اساس آمار حدود 1200 دستگاه تا کنون ترخیص شده و بقیه آن‌ها نیز با سرعت بیشتری نسبت به گذشته در حال ترخیص است.
بنا به گفته واسطه‌های ملکی، مقدمات اجرای طرح نهضت ملی مسکن و فراخوان برای ثبت نام از متقاضیان منجر به ایجاد آرامش و انتظارات کاهشی در بازار مسکن شده است.
از فرصت دو ماهه‌ای که قانون در اختیار دستگاههای دولتی برای واگذاری زمینهای خود به طرح جهش تولید و تامین مسکن گذاشته حدود یک ماه می‌گذرد و بنا به گفته مشاور وزیر راه و شهرسازی، دستگاهها فقط یک ماه دیگر زمان دارند، در غیر این صورت اراضی آنها به نام وزارت راه و شهرسازی می‌شود.
در حالی که با ورود دادستانی به موضوع ترخیص کامیون های وارداتی، مشکلات اداری آن تا حدود زیادی برطرف شده، اما به نظر می رسد ذی نفع نبودن واردکننده در واردات کامیون، علت کندی ترخیص باشد.
پای سیمان از خردادماه سال جاری به بورس کالا باز شد و با وجود اینکه حاشیه های این اتفاق به دلیل بالا رفتن قیمت سیمان ناشی از قطعی برق صنایع زیاد بود در نهایت همه شرکت های سیمانی موظف شدند محصول خود را در بورس کالا عرضه کنند و طبق آمار تا کنون 71 شرکت به این ابلاغیه وزارت صمت جامه عمل پوشاندند.
دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی انتقادات خود را نسبت به مصوبه مجلس مبنی بر الزام بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به ایجاد سامانه الکترونیکی قراردادهای تسهیلات به منظور امکان دسترسی هر تسهیلات گیرنده به اطلاعات تسهیلات خود را اعلام کرد.
قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، دوشنبه، تحت تاثیر اظهارات رییس بانک مرکزی آمریکا رشد کرد و به بالاترین سطح در بیش از یک ماه اخیر رسید.
قیمت نفت خام در معاملات امروز، دوشنبه، دوباره تحت تاثیر کمبود بازار صعودی شد و قیمت نفت خام آمریکا به بالاترین سطح هفت سال اخیر رسید.