قیمت طلا پس از ریزش چشمگیری که شب گذشته داشت، در معاملات روز جمعه بازار جهانی ثابت بود و به سوی بزرگترین کاهش هفتگی در 10 هفته اخیر پیش می رود.
رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه معتقد است برخی سیاست‌های داخلی اشتباه باعث پایین ماندن آمار صادرات غیرنفتی و به طور خاص صادرات به روسیه شده است.
قیمت نفت در معاملات روز جمعه بازار جهانی به دنبال نگرانیها نسبت به کمبود عرضه افزایش یافت و در مسیر ثبت ششمین رشد هفتگی متوالی قرار گرفت.
چین 47 مدیر شرکت فولادی را به دلیل جعل اطلاعات آلایندگی هوا به مجازات زندان محکوم کرد.
کارشناسان اقتصادی معتقدند یکی از دلایل نوسان قیمت کالاها در بازار، قیمت‌گذاری دستوری از سوی دولت‌ها است و تا زمانی که سیاستگذاران به این باور نرسند که با قیمت‌گذاری دستوری و سرکوب قیمت‌ها، بازار به آرامش نمی‌رسد، چالش‌ها ادامه خواهد داشت. در این میان پرسش اصلی این است که کدام نقشه به عنوان زیرساخت و بستر مناسب، صنعت خودرو را برای رهایی از بند قیمت‌گذاری دستوری به طرز صحیح‌تری هدایت می‌کند؟
بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، بارش برف و باران در شبانه روز گذشته منجر به کاهش 12.5 درصدی سفر بین استانی شده است.
بنا بر لایحه بودجه 1401، آب‌بها، به ازای هر مترمکعب فروش بیش از استانداردهای از پیش تعیین‌شده، 15 درصد افزایش می‌یابد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس از جلسات رئیس مجلس با رئیس‌جمهور و معاون اول وی درباره حذف ارز 4200 تومانی خبر داد.
منابع آگاه به پلاتس گفتند پیش بینی شده است صادرات LPG ایران در سال 2022 به حدود شش میلیون تن می رسد و چین بزرگترین خریدار گاز مایع ایران خواهد کرد و اگر تحریمهای دوران ترامپ لغو شوند، حجم فروش بالاتر خواهد رفت.
گرچه مسئولان گمرک در واکنش به ماجرای فاسد شدن کنجاله‌های سویا در بندر امام خمینی (ره) اعلام کردند که" این طبیعت این کالا است که در شرایطی دچار خودسوزی می‌شود و واردات آن نیز از این جریان مستثنی نیست"، اما در این بین، تاخیر در ترخیص کالا و ماندگاری آن در وضعیت آب‌و هوایی بنادر و نحوه نگهداری این کالای اساسی و سایر اقلام مربوطه می‌تواند تا حد زیادی در تخریب و فاسد شدن‌شان موثر باشد؛ کالاهایی که با ارز 4200 تومانی وارد شده است.