پس از برداشته شدن سقف قبوض انرژی توسط وزارت برق و گاز بریتانیا، مردم مجبور شده اند دو برابر بیشتر هزینه برای گاز و برق بپردازند.
جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در 9 ماه امسال برای 5375 بنگاه پروانه بهره‌برداری صادر شده که در نتیجه آن نزدیک به 114 هزار اشتغال صنعتی ایجاد شده است.
بررسی عملکرد بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور بیانگر این است که مبلغ کل تسهیلات اعطایی تا پایان آبان ماه سال جاری در مقایسه با اسفند سال گذشته رشد 28.5 درصدی داشته است.
از محل منابع ارزی صندوق توسعه ملی تاکنون حدود 40 میلیارد دلار برای 364 طرح‌ تامین مالی شده است.
در راستای اجرای طرح زیست بوم ملی اشتغال، استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی کارگری در برنامه وزارت کار قرار گرفته است. وزیر کار با اشاره به استقبال از طرح زیست بوم ملی اشتعال می گوید: تاکنون بیش از 71 دستگاه دولتی، حاکمیتی و تشکل‌های مردمی در زیست بوم ملی اشتغال جانمایی شده‌اند.
مقام معظم رهبری در برهه‌های مختلف از تولید داخلی حمایت ویژه کرده اند که البته پس از این حمایت ها مورد هجمه دشمنان هم قرار گرفته اند. ولی حمایت از تولید داخلی یه نتایجی به دنبال دارد که موجب عصبانیت دشمن می شود؟
صورت حسابهای انرژی در اروپا به دلایل متعددی مثل سطح پائین ذخایر گازی، قیمت بالای کربن در اتحادیه اروپا، واردات کمتر گاز طبیعی مایع به‌خاطر تقاضای بالای آسیا، عرضه کمتر گاز از سوی روسیه و خرابی زیرساخت‌ها بالا رفته است.
دستیار رئیس جمهور روسیه پیش از سفر امروز وی به چین در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که صادرات انرژی روسیه به چین مانند گردش تجاری دو کشور به بالاترین رقم خود رسیده است.
رئیس سازمان خصوصی سازی ضمن تشریح فرایند واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، درمورد ترکیب سهامداری این دو باشگاه بعد از واگذاری توضیحاتی ارائه کرد و گفت: هر شرکتی می تواند برای این منظور وارد مذاکره شود.
صادرات نفت ونزوئلا در ماه ژانویه به دنبال محدودیتهای بارگیری، به پایین ترین سطح از سپتامبر سقوط کرد.